Grande Finale Media Rally Journaal

Allemachtig wat was het spannend. Niet eerder in de rijke geschiedenis van de Media Rally lagen de équipes zó dicht bij elkaar. En lagen ze tegelijkertijd zo ver van elkaar af. Want vriend en vijand was het er over eens, de Media Rally 2019 was voorwaar en opnieuw geen peuleschil. Dat krijg je in een vakgebied waar het landschap zo vlot verandert.

Vertrokken de deelnemers nog goedgemutst vanuit Lake 7 in Zevenhuizen (fraai gelegen in het hart van Zuid-Holland), alras bleek dat er flink gewerkt moest worden. Met het fraaiste blik op weg en geconcentreerde blik óp de weg, bolletjes & pijltjes, vragen en opdrachten, oog voor detail en verstand van mediazaken werd iedere deelnemer zwaar op de proef gesteld.

Tijdens de uitgebreide lunch in Euroscoop te Schiedam – dat in vroeger tijden Zwart Nazareth werd genoemd; jammer dat we daar nu pas opkomen want dat was een prachtige vraag geweest voor in het routeboek – werd genetwerkt dat het een lieve lust was, maar zagen de organisatoren ook al de eerste vermoeidheidsverschijnselen optreden bij deelnemers die dat zelf gelukkig nog nauwelijks in de smiezen hadden. Gelukkig had Marlene Wickel, die al 18 jaar de scepter zwaait bij Jean Mineur Mediavision, een plezierige verrassing in petto door de Media Rally-rijders mee te nemen naar de bioscoop. “Even relaxen in de comfortabele zetels van Euroscoop”, zagen we menig deelnemer denken. Maar nee, het was opletten geblazen. Topcommercials en dito trailers. Want wat leverde de inhoud van Marlenes’ programma weer een hoop vragen op voor het 2e routeboek van deze editie van de Media Rally.

In Den Haag bleek het logo van Exterion Media te scannen via de superhandige CEE app. Ook het &C Magazine wist menigeen op het verkeerde been te zetten, blijkens de vele verkeerde antwoorden in de routeboeken. Het rondje door het Haagse winkelcentrum Leyweg, waar Exterion een tweetal ingewikkelde mediaspelletjes op poten had gezet, bleek ook geen gemakkelijke opgaaf. Bovendien werd hier ook nog eens de conditie van de rallyrijders op de proef gesteld want het ganse winkelcentrum moest doorkruist worden, wilde men alle aanwijzingen verzamelen.

In de tussentijd werden alle heroïsche, maar ook genante prestaties en situaties vastgelegd door MADE.FOR.DIGITAL die daarmee verantwoordelijk zijn voor de schitterende aftermovie zoals hier te zien is. Uiteindelijk blijkt maar weer dat werkelijk niemand zich hoeft te schamen, al was het maar omdat iedere équipe deze editie zowaar heeft volbracht. Dat kon vorig jaar niet iedereen zeggen.

De Ondernemer, in de vorm van voormalig Crossmedia Man van het Jaar Robert van den Ham, vond het moeilijk zijn teleurstelling te verbergen toen bleek dat de hoofdprijs dit jaar niet alleen bestond uit een exclusief optreden van Ben The Banjoman, maar vooral dat deze nét aan zijn neus voorbijging! Verdikkie verdorie, volgend jaar beter. Ook volgend jaar beter: de deelname van MPG. Vanwege doorslaand succes moesten de teams van MPG. afhaken voordat er nog maar één meter gereden was. Blijdschap en verdriet ligt zo vaak zo dicht bij elkaar, lieve mensen.

Veel blijdschap daarentegen kwamen we tegen bij de teams van Mannenmedia. Zo gek is dat niet, want Mannenmedia was er in geslaagd hun talenten extreem goed te verdelen. Hoewel vorig jaar een vrouwenteam won en dit jaar een gemengd team er met de hoofdprijs vandoor ging, bewees Mannenmedia maar weer dat de aanhouder ooit een keer wint. Petjes af!

Wij kunnen ons niet goed herinneren of wij al eens iets hadden gezegd over de te winnen / gewonnen prijzen, maar nu we het er tóch over hebben: die waren schitterend. Neem nou bijvoorbeeld de jaarabonnementen op &C, de mediasleepkabels en andere onmisbare prijzen, de door Exterion ter beschikking gestelde dag racen op het F1 Circuit van Zandvoort … om het nog maar niet te hebben, of juist wel, over dat schitterende exclusieve optreden van de One & Only BEN THE BANJOMAN! Jaja.

De hoofdprijs ging naar Eline Zwinkels & Floris de Vries van MediaTest.  Gefeliciteerd! 

Hoe dan ook, onder de olijke klanken van de Hoofdprijs werd er weer gelachen, gedanst, gegeeuwd en een traantje weggepinkt. Het bleef nog lang onrustig in De Strandgaper.

 

De volgende Media Rally vindt plaats op 26 juni 2020. Zet alvast in je agenda of meld je alvast aan via mediarally.nl. Wil je naast meedoen ook graag sponsor worden? Dat begrijpen we maar al te goed. Dat kun je ook kenbaar maken via mediarally.nl. De Media Rally 2020 zal naar alle waarschijnlijkheid door het snel veranderende medialandschap van de provincie Utrecht trekken.

 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *